Tijdens deze inspiratiesessie nemen we u mee in het marketingconcept omnichannel. Wat houdt dit in en wat biedt dit voor mogelijkheden voor u als ondernemer? We bekijken het concept vanuit verschillende invalshoeken: vanuit de E-tailer, de online marketeer en de logistiek dienstverlener. Want dat omnichannel meer en meer het nieuwe winkelen wordt staat vast!

In de traditionele retail werd de consument via één kanaal bediend, de fysieke winkel (single channel). Met de groei van online aankopen zijn retailers steeds vaker een webshop naast de fysieke winkel gaan houden. Maar in deze multichannel omgeving zijn de activiteiten van de winkel en webshop niet altijd op elkaar afgestemd. Op basis hiervan is de omnichannel marketingbenadering ontwikkeld. Hierin zijn alle kanalen overzichtelijk en volledig op elkaar afgestemd en geïntegreerd in één serviceconcept. De klant kan bijvoorbeeld online de voorraad bekijken bij een fysieke winkel en op basis hiervan het besluit nemen om online te bestellen maar het artikel in de winkel af te halen. Integraal in dit serviceconcept is ook de nazorg, ofwel, eenvoudig retourneren en customer service via meerdere kanalen als de social media, telefoon, website, etc.

De inspiratiesessie vindt plaats bij TopVintage, een webwinkel voor vintage kleding. Eigenaresse Jacqueline van den Bern was werkzaam in de zorg en besloot vanuit haar passie een switch te maken. En met succes. TopVintage is doorgegroeid naar een van de toonaangevende online retro boetieks van Europa.

Meer informatie en aanmelden

Dit artikel komt voor in de onderwerpen

omnichannel II.jpeg